Keď sme sa spolu videli naposledy, rozprávali sme sa o tom, ako pandémia kovidu ovplyvnila podnikanie v gastrosektore, o živote a smelých plánoch do budúcnosti. Ako vyzerá podnikanie v popandemickom období a o tom, či sa podarilo naplniť sen o ďalšej Profile kaviarni, som sa porozprával s Petrom Rumanom, so zakladateľom aj majiteľom dnes už značky Profile.
Počas rekonštrukcie kaštieľa sa od začiatku rátalo s existenciou kaviarne. Keďže Krupina je takpovediac cez kopec, dostala sa táto informácia aj ku mne. Boli sme to pozrieť, páčilo sa mi to a tak sme sa do toho pustili. Napísali sme projekt, prihlásili sa do súťaže, získali investora a teraz tu sedíme. Obklopení krásne zrenovovaným kaštieľom, na slnečnej terase pri káve a koláči. Samozrejme, nebolo to také jednoduché, ako to znie, projekt sa nám posunul o celú jednu turistickú sezónu a namiesto leta 2021 sme otvorili až tento rok.
Naprieč celým Slovenskom aktuálne zažívame personálnu krízu. Ako to vyzerá s personálom v regióne Hontu?
Musím povedať, že toto je pre nás pomerne veľký problém. Kým ešte počas leta a prázdnin môžeme pracovať so študentmi a s brigádnikmi, počas roka s tým trocha bojujeme. Študenti idú naspäť do škôl a nájsť niekoho na trvalý úväzok v menšom regióne je nepomerne ťažšie, ak za tú istú robotu dostanú viac vo väčšom meste. Nehovoriac o tom, že Profile v Antone je sezónna a turistická záležitosť, takže naša prevádzka mimo sezóny nie je otvorená počas celého týždňa. Naplniť hodinový fond je teda trocha problém.